Läsning!

Jag ska börja läsa en engelsk bok nu, måste öva mig på det. Så mamma var snäll och köpte en bok till mig idag. Hon köpte Eclipse! Jag var riktigt glad. Tack mami! <3


nagelförlänging!

Jappjapp, dags för det igen. köpte ett kit idag på Kicks, vart riktigt nöjd. Gjorde dom inte så långa men det vart fint ändå. :)



Funderar på att ha dom ofärgade kan ändå aldrig bestämma mig vilken färg jag ska ha.. haha


Hejsan på er!

Nu ligger jag i sängen igen och ska snart sova. Har varit med min älskling sen i går, vi gav varann julklappar! Av mig fick han ett täcke och en kräm som han ska ha efter han har rakat sig. Av honom fick  jag två doftljus, en film och så ska jag få en trådlös mus av honom med som jag får välja själv! :D Vart så himla glad :*<3

I morgon så kanske jag och mamma ska in till stan och handla lite, tänkte köpa lite kläder på gina eftersom jag fick 300 av mormor där. De har ju rea där nu så kanske får litegrann därifrån! Sen på onsdag så ska jag in med en kompis och handla lite, då tänkte jag gå och kolla efter lite nya pärlor till mina smycken, lösnaglar och lite sånt. Det ska bli kul! :)


dålig dag?

känns som om att jag har en dålig dag idag.. inget går som jag vill.
Vill bara ha söndag så älsklingen kommer hit så jag blir glad igen! <3 saknar dig så mkt.. <3
 
puss

26 december

Hejsan!

Idag så är det lördag och jag ska bara vara hemma och ta det lugnt idag också. Längtar tills i morgon för då kommer älsklingen och vi ska ge varann julklappar, Myyys! :) <3 Är så nyfiken på vad jag kommer att få!

Hittills idag har jag mest tänkt på vad jag ska göra för örhängen osv. Måste komma på några ideér, så tänkte skissa litegrann. En sak som jag måste köpa eller två förresten, det är en pincett så jag kan ta pärlorna bättre och så runda glaskulor med olika färger, och även med mönster på.

Nu så ska jag och familjen fika litegrann, bäst att passa på innan nyår..

Puss hej leverpastej!

Halloj på er!

Nu uppdaterar jag litegrann igen, men dock inte så mycket.

Ligger nu i sängen och ska snart sova. Har läst och smsat med min älskling lite. Även tänkt på nyårslöften. I år är mitt nyårslöfte följande:

Inte äta godis förrens på påskafton, sen sluta efter det till skolavslutningen. Självklart ska jag även börja att träna serriöst också!

I år så känner jag mig mera peppad, tack vare martin och mami. De peppar mig, och martin och jag peppar varann också.


Nu måste jag ju även tala om vad jag fick i julklapp också! Fick en hel del..

Jag fick smyckesett så jag kan börja göra smycken, ska ju börja sälja och så där. ( skriv om ni vill att jag lägger ut lite bilder på det jag har gjort) jag fick vinglas, kastrull, skedar, skålar och kokböcker med massa recept tills jag flyttar hemifrån - älskar att få sånt. Fick 300 kr på gina, bok, film - flickan som lekte med elden. ljuslykta som man lägger i olja så det luktar gott. klocka, en ring som det står mitt namn på, en grön julkula med guldmotiv på, parlamentet, och så ramar. Tror inte att det va nå mera^^ men tänkte ladda upp lite bilder på en del av sakerna som jag fick någon dag framöver! :)
Men nu väntar sängen.

Godnatt så hörs vi! :) puss

 


God Jul!

God Jul på er, och förlåt för en dålig uppdatering. Men jag har haft mycket att göra nu runt julen. Men nu så hade jag lite tid att skriva.

I morse så fick jag fyra ramar, två stora och en lite mindre och en liten. Så har gjort lite kollage nu under dagen i dom. Två med mina vänner, en med mig och martin och så en med kitty. Vart riktigt nöjd, så det blir att spika upp dom i morgon! Sen fick vi paket av tomten, jag fick ljuslykta,en bok och pennor. Ikväll så får vi resten av paketen ! :D

I dag så har jag på mig en ny mörkröd klänning, leggings och så har jag lockat håret litegrann.  Även idag så har jag svart ögonskugga. Så det är inte så som det är på bilden ;P Sitter nämnligen på min systers laptop, för min är korkad just nu så blir bara arg.

Men nu ska jagh vara social med mami och mormor, snart kommer pappa hem!:)

Kram kram

Pepparkakor!

Hej på er!

Nu var det ett tag sen jag skrev och det har inte hänt så mycket. Mne idag så har det hänt litegrann, jag har bakat pepparkakor och chokladbollar! Mumms. Nu är det 12 sorters kakor som vi bakat här hemma till jul. Nu är det bara köttbullar, julpynt och julskinkan klar. Sen kan julen komma. Snön är här med, kanske lite för mkt haha.

Vad händer på lovet? :)

puss

vaccinerat mig

Nu har jag vaccinerat mig också! Va jätterädd att det skulle göra ont, men det var inte så farligt. Har lite ont i armen idag,inatt var det värst vaknade flera gånger av att jag hade ont. Men det går över.

Jag har precis gjort ett prov här hemma, japp ni hörde rätt! Jag fick ta hem provet och göra de? haha. Helt galet, och  bra.
Vet ni en sak?
Jag har VG+ i IDROTT! Gad, jag är så jävla glad för det. Har aldrig tyckt om idrotten, och nu har jag vg? T.om ett plus i kanten. Nöjder :)

Ne nu blir det uppsats skrivande.

Puss!


Nu är det sängdags!

Efter en lugn dag så är det dags för mig att hoppa i säng. I morgon så har jag nationelltprov i engelska, vi ska prata. Hoppas på att det går bra, men jag är faktiskt helt okej på att prata så det går nog bra.

I  morgon få rjag även reda på om jag klarade mitt senaste matteprov! Nervöst haha.
Ha det bra nu alla :)
Hörs i morgon!

puss

Mitt första armband, mitt första par örhängen!

De är klara! Yes. Vart faktiskt riktigt nöjd med mitt armband. Jag ska börja sälja så fort jag har mera matrial. Det ska även finnas mera att välja på. Men det kommer mest att bli örhängen, det är de jag kommer att syssla mest med.
Det kommer finnas örhängen som är enkla, men också med mycket saker på! Precis som jag gillar det. Jag kommer göra smycken som jag tycker är fina, som jag skulle kunna bära. Visst, om någon säger till att si och så skulle jag vilja ha, självklart kan jag göra det.





Vad tycker ni? :)

En ny grej i bloggen

Nu har jag börjat med en ny grej i min blogg. Kategorier!
Jag har aldrig använt den funktionen någon gång, har liksom aldrig förstått själva idén men börjar med den ändå! Så har lagt till två kategorier än så länge, eller det blir tre.


Mitt liv: Det är där de flesta inläggen kommer att hamna, det är allmänt om vad jag gör under dagen osv.
Tips: Det är om jag tipsar om nånting och så där.
Info: Om det ska bli nå nytt i bloggen, ny design, ny kategori eller så.

Sen kanske jag kommer att lägga in en till kategori lite senare de blir musik!


Tips!

Jag måste bara säga en JÄTTEbra salva om man har torr hud och så där.
Det är Nivea Cream. Igår så var jag jättetorr runt min näsa eftersom att jag har snytit mig så mycket de här dagarna så det vart nästan som sår och de va hårt och gjorde ont. Så köpte mamma det här till mig, och idag har jag liksom ingenting kvar? Helt underbart! Man kan även ha det på kroppen, ansiktet, läpparna ja överallt där du är torr.



Dagarna går

Shit asso, det är redan lördag eftermiddag? Fattar inte vad dagarna tar vägen någonstans. Men det är bra det, ju fortare är det lov och JULAFTON.

Idag så har jag varit ute och övningskört med mamsen, det gick väldigt bra för att vara första gången måste jag säga. Så längtar tills nästa gång. När vi kom hem så möblerade vi om i mitt rum, jag vart nöjdisch. Igår så böt vi rum till åt Kristina. :)

Nu ha rjag sovit i 40 minuter och ska ringa älsklingen snart. Saknar honom! <3 Vi får pussas på tisdag :H<3


lockigt värre

hittade lite bilder på mig sen när jag inte plattade mitt hår







Inte längtar jag tillbaka! Haha


Till skolan och vände,

Nu är jag hemma igen! Mådde verkligen inte bra efter första lektionen idag, så jag  bestämde mig för att åka hem. Så smsade älsklingen om han skulle ta samma buss som mig hem eftresom att han slutar så tidigt på torsdagar, och han skulle med samma buss. Så han kom och mötte mig. Mysigt när den man älskar tycker synd om en och vill kramas. Men puss det fick han inte många! Haha. Stackarn :) <3
Kanske blir hemma i morgon vilket skulle vara bra så jag blir ordentligt frisk snart. Vill slippa snuva, hosta och halsont. Sen så vill jag börja träna serriöst också, och inte bara i två dagar som det blev denna vecka. Men hoppas på att jag kan det på måndag! :)
Mejlade nyss min lärare som jag har prov med i morgon om jag kunde göra provet vid ett annat tillfälle, så väntar på svar från henne.

Nu sitter jag och äter lite pepparkakor, måste ju trösta mig med något när jag är sjuk! Det gör väl ni också? ;)
Jag laddar även hem photoshop... KUL KUL! Då kanske jag kan göra en snygg header till bloggen :) vi får see!

Nu ska jag kolla tv ett tag, puss på er!


Skola igen dåra,

Fast jag inte orkar så ska jag ta mig till skolan idag. Måste verkligen, vill inte ha mera frånvaro. Och tydligen måste man ha intyg också? Men det berättar dom ju inte förens efter då det är försent att gå till doktorn och säga att man är sjuk. Aja, that's life.

Tur att smink döljer så bra! haha :)
Nu måste jag gå och klä på mig och dra ut till bussen - och kylan.



längtar redan hem till sängen igen...

Sjuk igen..

Hatar att vara sjuk så ofta :/ Men i helgen ska jag SOVA hur mycket som helst. Så jag verkligen blir frisk. Ska köpa halstabletter i morgon också. Ta hostmedecin och alvedon. För jag får inte vara borta mera ifrån skolan nu känner jag,kommer efter och nu när det är slutet och allt på terminen.

Trodde att det skulle dröja en vecka innan jag fick pussa på min älskling,men ska till honom på tisdagkväll till onsdag :* Myys :) <3

Just nu så sitter jag och pluggar, har prov på fredag igen. Arbetsmiljö och säkerhet.  KLARADE PROVET IDAG! :D så jävla happy.

Jag skriver inte direkt sammanfattande meningar och så märker jag.. men vänj er ff. :)

Puss


Äntligen över.

Nu har jag käkat vofflor, mums. Kom hem för inte så jättelänge sen. Jag kunde ha kommit hem vid fyra,men ville vänta på älsklingen för vi kommer inte träffas på en vecka sen.. Men det klarar vi :) Tur att telefon och dator finns!

Nu är äntligen de värsta av nationella proven över, listening och reading. Hatar det, men gjorde verkligen mitt bästa så hoppas jag klarar det. Vill inte få IG i engelska :/ Men då lär jag mig iaf av mina misstag. - Aldrig mer skolka.

Kaffe drickandet vart inte nå bättre idag inte. Nej nej.. köpte kaffekortet i måndags med 10 koppar.. nu har jag 4 kvar haha. Men det är mumsigt ju! :)
Snart är det dags för träning igen, och plugg. Har prov i småföretagande i morgon! Det ska nog gå lika bra som mitt konferens och receptionsprovet jag hade idag :)

Hörs senare kanske!



Puss



Min älskade Kitty :) <3

RSS 2.0