Ledig idag!

Skönt att vara ledig mitt i veckan så skulle det vara varje vecka. Dock så blir det mycket plugg idag, tror jag om jag har lust. Tänkte skicka in och framkalla lite kort, älskar att ha kort. Roligare det än att ha i datorn bara, håller ni inte med?

I morgon kommer älsklingen hem hit, och stannar tills på fredag då det blir en påsmiddag med hela familjen! Mamma, jag, Kristina, Lasse, Martin och Hanna! :)

Nu blir det tvätt!

åh.. jag vill gifta mig, längtar tills jag gör det!  -med min älskling martin såklart! <3


Bröllopsmodell


Hårförlägning

Bak



Fram


Onsdag

Hallojsan på er!
Nu håller jag på att fixa mig lite innan jag åker och jobbar, ska platta till håret lite och ha på mig en tröja och så smink så är jag klar. Men är lite nervös idag, ska köpa telefon och har aldrig gjort det själv förut, haha. Det ska nog gå bra.
Det blir köpmat idag också till lunch och middag, för ska bort direkt till praktiken och kommer hem halvelva-elva ikväll. Funderar på att köpa något annat än lasagne, det blir nog någon baugette eller nått sånt.

Just ja, kommer ni ihåg skorna som jag visade att jag hade beställt? De passade perfekt, jag älskar dom, så dom blir det att gå mycket i i sommar! :)





Idag gäller det...! <3


Blä för skola.

Snart börjar skolan igen, nästa vecka.. Längtar inte precis. Men snart är det påsklov igen, och snabbt därefter blir det snart sommarlov så måste stå ut de sista månaderna!

Idag så vart det ingen promenad, kom hem för sent. Men kanske på torsdag eller fredag! :) Men sen när skolan börjar hinner jag mera.
I morgon ska jag köpa nya mobil! Äntligen.. :)

 

Det blir en Iphone!


Mera jobb, ja tack!

Fick lönebeskedet idag, och nu kan jag verkligen säga att jag vill jobba. Nu är jag inte osäker längre, mera jobb mera jobb! haha. När jag börjar skolan igen ska jag börja höra av mig om de vill att jag jobbar några timmar efter skolan! Yippie.



Puss


Vårpromenad!

Snart är det dags att gå ut på min första vårpromenad. Fick sluta tidigare idag på praktiken, mycket snällt så då tänkte jag att då kan jag lika bra gå ut och gå medans det är ljust. Sen nästa vecka när skolan börjar kommer jag hem tidigare än nu och då ska jag också ut och gå. Det är superskönt att rensa tankarna och så är ju de bra träning.

Fick två jättefina muggar av mamma som jag ska ha cappuccino eller caffelatte i! Love it.



Haha man ser att det är fejkdrickande.. haha :)

Tack för en underbar helg!

Nu är helgen över, gått jättefort som allt gör nu för tiden. I fredags så åt jag och Martin på kinarestaurang, sen kollade vi på bio! Alice i underlandet. Den rekomenderar jag verkligen, riktigt bra gjord var den. Dessutom var det en som film, tycker jag, så man kan se den flera gånger. :)



I går så gjorde vi inte så mkt, vi kollade på luftslottet som sprängdes också en riktigt bra film! Sen mös vi mest :) <3  I morgon börjar sista veckan av praktiken, jättetråkigt.. kommer att sakna det!

Nu blir det Wallander!

Puss


Skinnjacka!

Äntligen så hittade jag än som jag kunde ha och som jag ÄLSKAR! Den gick på 500 kr. Inte äkta skinn, tänkte köpa det först, men eftersom att jag håller på att gå ner i vikt så vill  jg inte lägga så mkt pengar på en äkta skinnjacka än, utan det blir nog efter sommaren! Då blir det en brun tror jag! :)

Nu ska jag duscha, har precis städat rummet och rensat tvätt så de blir en riktigt tvättkväll.

Puss!


Black Nails

Jag trodde inte att jag skulle trivas  med svart nagellack, men det gör jag! Ska börja att använda nagellack för det är då jag låter bli mina naglar.. Men det är mitt jobb som gör att de går av :/ Men nu jävlar ska de växa! Sen ska jag göra snygga manikyrer, inte med vit kant utan med svart, röd, blå, grön osv! Lite kul med andra färger.

Nu ska jag sova så tiden går fort, för i morgon sk ajag träffa min älskling på bussen! PUSS PÅ DET!


Blubb!

Ikväll ska jag äntligen träna igen, enda tills på torsdag! Sen i helgen blir det bara maaaaassaaaa MYYS! Har inte träffat älsklingen på 8 dagar nu, kan träffas i morgon på bussen till skolan.. då blir de puss! Och så på fredag så blir det lite extra mys, kanske ska ut och äta och gå på bio :) Tips på någon bra film som går nu?

Nu ska jag dra iväg till Vero Moda för ennu en vecka! KUL!

Just ja, idag ska jag köpa svart nagellack!

 

 


Tips någon?

Jag behöver tips på bra smink som sitter hela dagen och som är ganska drygt!

foundation, concealer, puder - helst löspuder och så rouge!


vet att det är ganska många som läser.. så nått tips kan jag väll få?

:)

Kitty och jag myser lite!


miiina


Yeeees!

Jag har inte kunnat tränat på snart 3 veckor, för att jag har haft så mkt i skolan och jobb! Så jag trodde att jag hade ökat i cm runt min midja så jag mätte mig i morse.. Jag hade MINSKAT! wohoow, jag är så glad. Nu är det 10,1 cm totalt som har försvunnit. Nu är jag taggad till tusen igen!


Tack mamma!

Jag fick foppatofflor av mamsen idag till jobbet. Har aldrig velat ha sånna för de är så fula, haha men dem är helt underbara att gå in! Ska nog köpa ett par till sommaren också, fast inte svarta som jag har nu men det är ett måste på jobbet! Med såna roliga figurer på! :D




Hemma igen!

Kom hem ganska så fort idag för att jag mår inte bra alls. Snuvar, nyser och mår illa som bara den! Känns som om att jag ska kräkas när som helst, men har känt såhär i över två timmar och inget händer. Bara vänta och se antar jag? haha. Hatar att kräkas, de är de värsta som finns!

Nu ska jag lägga mig i sängen med Kitty och läsa lite!
Just nu håller jag på att läsa "Sova hos fiende" Den är riktigt bra, har även kollat på filmen.



Onsdag

Ikväll är det GQ, vet ej om jag ska gå än för i morgon är det också det fast med ledarutbildning.. aja de får jag bestämma ikväll!

Snart ska jag gå till bussen för ännu en dag på praktiken.



Kjol, klänning och kjol vart det idag! även också leggings..

Hörs sen!

Tisdag

Även denna dag har gått fort. Det är onsdag i morgon redan? Nästan sjukt.

Idag så har jag gjort ganska så mkt på praktiken, har fyllt på, avlarma, larmat, bytt plats osv. Lika kul som vanligt! Sen är det ju alltid roligt när alla är så glada och snälla hela tiden. Man känner sig som en av dom. Köpte även en blus och örhängen idag. Mycket nöjd!




Bilder

Jag är superdålig på att ta kort numera, men ska försöka att bättra mig för att få en lite roligare blogg!



- bild tagen av mig -

Saknar att ta vattenbilder, funderar på att göra det så fort jag får tid!

Härligt lov

Mitt lov har varit superbra måste jag säga!

I måndags så var jag ledig, var hemma med mamsen och syster och hade det mysigt! Tisdag - onsdag så jobbade jag. På onsdagskvällen kom älsklingen hem till mig och mös lite och så. På Torsdagskvällen åkte vi hem till han och firade hans bror som fyllde år, kollade på OS och lite sånt. På Fredagen så åkte vi alla och spelade Bowling! Det var riktigt kul! Super. Efter det så åkte vi och kollade på olika traktorer och så, var olika mässor tror jag, det var gratis hamburgare och korv, mums. Tre olika ställen så det blev två  hamburgare och en korv med bröd snacka om att vi va mätta sen! Vi  hade kunnat åkt och äta tacobuffé på kvällen men vi gjorde inte de, och det var nog bäst så! haha snacka om svull dag, men dock väldigt lyckad dag, hade jättekul. På lördagen tog vi det bara lugnt, kollade på lite film och myste. Sen igår så åkte jag hem, det var riktigt jobbigt. Grät hur mkt som helst, har även gjort det idag men tack vare min underbara mamma så är allt så mycket bättre nu. 



Idag så började min praktik på Vero Moda igen, det är riktigt kul att vara där. De vart superglada när jag kom tid i morse! Jag har redan förälskat mig i kläderna och väskorna... Så de kanske blir lite shopping i slutet på veckan!

Men nu måste jag sova, ska jobba i morron med. Lovar att det ska bli bättre uppdatering!


RSS 2.0