Iväg igen

Snart är det dags för mig att åka och simma igen, vilket jag längtar till! Känns så otroligt bra nu när jag har kommit igång igen måste jag säga och hoppas så mycket att jag kommer att hålla detta hela sommaren och hela livet ut. Man får så mycket energi när man rör på sig, promenerar, gymmar, simmar eller cyklar. I morgon kommer jag inte att kunna åka och simma, men då ska jag och älsklingen ut och gå ist på kvällen när jag kommer till honom. Men jag tror också att Kristina ville ut och cykla i morgon så då blir det ju också lite motion. :)
Idag har jag inte gjort så jättemycket, kollat på lite film, fixat lite med  håret - jag kan locka det! Helt otroligt, jag kunde inte dte med den förra hårförlägningen. Så på fredag när de blir fest hos Evelina så blir de lite lockar ;)

Nu ska jag packa simkläder och så, vi kanske hörs senare ikväll eller i morgon! :)

Puss

Härligt

Ett steg närmare viktnedgång och min drömkropp! Idag har jag cyklat ca 7 km och simmat i 30 minuter vet ej hur långt. Känner mig så taggad till det här nu, i morgon blir det samma igen. Det var jätteroligt att åka med någon att simma än att åka dit själv. Men jag tror faktiskt att jag kommer att åka dit själv sen någon gång ändå.

Måste berätta en sak som hände. Vi låste in våra saker i varsit skåp och satte fast nyckeln på baddräkten - trodde jag. JAG TAPPADE DEN! och det är 4 meter ner till botten. Men de var snälla och knipsa upp låset åt mig! Nästa gång har jag det runt min handled så jag känner den hela tiden, haha. Men det är en typisk sak som hände mig, så vart inte förvånad direkt.


Varmaste sommardagen

Japp, ni hörde rätt! Och jag ska ut och sola hela dagen och cykla. Sen ikväll ska jag åka in till Uppsala träffa min kusin och så ska vi simma! Nu är det dags på allvar att börja träna, hoppas vi simmar hela veckan. Jag simmar i ca 30 minuter, och så cyklar jag hemma också i ca 30 - 60 minuter. Varje dag ska jag göra det, iaf de dagar som jag kan.

Igår gjorde jag om min hårförlägning igen, och det vart MYCKET bättre. Bara det att när vi skulle ta ut den gamla så hade hon som gjort dne innan gjort fel så allt var bara som en stor knut i bak. Hon höll på i två timmar igår att bara få ut alla tovor. Jag satt i 5 1/2 timme och fixade håret, men det vare värt. FIck 400 kr billigare och så fick  jag hamburgare! haha. Good ;)


Tjena tjena!

Nu ska jag snart åka ner på stan med Emilia, ska shoppa lite och förlänga om håret! Jippie, och sen OM jag kommer ihåg ska jag köpa busskort till martin.

Nu ska jag fixa mig de sista! Tar kort på de jag köper idag också. :)


Fin sommardag

Varit ute och klippt gräset, och solat litegrann idag. Orkar inte göra så mycket i värmen. I morgon blir det jobb, ledig på fredag och sen blir det jobb i helgen. Bra bra med pengar! :)




1 1/2 år



Jag ÄLSKAR dig <3


Ny kamera

Min kamera gick sönder i Taizé, blixten slutade att fungera. Så jag och älsklingen stack in till stan och köpte en idag. Var tvungen för det är nu i sommaren som det tar mest kort! Så det blev en Sony.


Jag är hemma!

Nu har jag  varit hemma i ett dygn och det känns helt underbart. Det va helt underbart att vara där, men har längtat så mycket hem! Det var en perfekt tid att vara där, 10 dagar och inte ett dugg mera. Saknar stämningen litegrann, men bättre att komma hem och krama älsklingen, mamsen och älskade lillasyster! Jag hade köpt en skål och teskål till mamma och så choklad, till syster hade jag köpt ett par örhängen och choklad. Martin fick choklad, hans familj fick en blomvas och godis. Lasse fick en skål och choklad också.
När älsklingen hämtade mig igår så fick jag rosor och choklad! sååå romantisk. Vi firade nämnligen 1 1/2 år i går. :) <3

Jag kommer inte att orka berätta hela historien om taizé, men jag laddar upp lite bilder ist!



Påväg dit



Båten mellan Danmark och tyskland



nånstans



Framme - Oyak



kyrkan längst fram



första måltiden.. nej jag åt inte



trevlig kväll på oyak



jag och sötnosarna!



Söta mathilda och jag



Frukosten visste man alltid att den skulle vara god iaf! :)

Nu laddar jag inte upp flera, har liksom över hundra bilder. :)

Godmorgon!

Jag hade värsta sjuka drömmen inatt, vi hade varit på utflykt jag och en kompis. När vi skulle gå kom det fram två tjejer och skulle råna oss, skulle ha allt vårat guld. Min kompis hon stack iväg före mig, men mig höll de fast och ville ha guldet, jag hade det i bhn haha men jag gav dom de inte sa bara att jag inte hade något. När jag väl fick tag på min cykel så cyklade jag det fortaste jag kunde men de hann ifatt mig genom att springa (!) När vi kom fram dit min kompis var såg vi att det var ambulans där och så låg min kompis död där, hon hade ramlat med cykeln. När jag såg ddet vart jag så chockad att jag ramlade jag med, fick ett hack i huvudet, blödde bara men de va ingen fara- det enda jag tänkte var på att de kanske var tvugna att ta bort min hårförlägning och ville därför inte säga nånting. Sen vaknade jag! När min kompis var död där så plockade de upp henne och hon såg ut som ett planka, de va skitkonstigt. Tur iaf att det inte var på riktigt!

Idag ska jag klippa gräset och sen tänkte jag sooola! :)

Puss

Snart är det dags

På lördag morgon halvfem på morgonen ska jag möta upp de andra ledarna och prata ihop oss, sedan åker vi alla klockan fem! Det ska bli så otroligt kul att komma iväg, längtar som tusan. Allting är klart nu, mami har varit och köpt lite saker nu men de va visst lite kvar sa hon men sen är allt klart.

Här är lite bilder från när vi va där sist, sommaren 2007.



Såhär är utsikten överallt vart man stod i Taizé



Tysta dalen



Den "godaste" maten under veckan



Jag och min vän natta - man blir knäppa när man har åkt buss i 30 timmar


Jag orkar inte ladda uppp flera bilder nu för de tar sån tid! Men som ni ser på bilderna så förstår ni hur UNDERBART det är där? Underbar utsikt, kan inte säga att de är underbar mat men den är charmig i sej, underbara vänner och ALLT. Längtar så mycket, få gå i lugna dalen, träffa nya människor, vara nere på Oyak och dansa och sjunga och ha de roligt!

Godmorgon!

Igår kväll innan jag somnade skrev jag upp en HEEEEL lista vad jag skulle ha med mig till Frankrike och det vart en hel del kan jag säga. Så idag ska jag växla mina pengar tilll euro, sen köpa litegrann inför resan och sen är jag redo för att åka! :) Älsklingen kommer till mig på fredag och pussas hejdå! <3 Kommer bli en jobbig kväll, men tiden kommer att gå fort och båda har något att göra så vi inte tänker på varann hela tiden. :) Älskar dig mitt Hjärta! <3


tja tja

Hänt mycket sen sist!

Firat älskligens student, varit på magnussons med Emilia, varit ute på krogen, klarat två prov, har de sista provet i morgon och jag mår sååå bra! :)

På lördag morgon klockan 5.00 åker jag till Frankrike, kommer att skriva dagbok under den tiden jag är där! Ska ta massa underbara  kort när jag är där som ni kanske får ta del av! :D

Nu måste jag plugga! Hejsvejs

Dålig update!

Jag är klar med två prov till sen jag skrev senast nu har jag bara två kvar alltså, det känns lite läskigt för vet fan inte hur det kommer att gå. Men hoppas självklart på det bästa! :)

I morgon åker jag till min älskling, oh på fredag tar han studenten! Jag kommer nog att ta kort på han och allt men kommer nog inte att ladda upp bilder.

Nu ska jag sova för har sån jävla huvudvärk!

Puss

RSS 2.0