Fortsätt så!

Ganska så lugn dag i skolan. Gått riktigt bra måste jag säga haha, kanske var för att jag drack 3 koppar kaffe? Fyfan får inte fortsätta så, kommer ju bli beroende som mamma säger. Haha fan Michaela det är ditt fel.. ;P

Snart så ska jag ta mig i kragen och börja plugga, vi har prov i konferens och reception i morgon som jag skrev igår på min lilla planering. Gick och hämtade två mandariner som jag ska äta av när jag pluggar det är alltid bra.
Tränade nyss också,gick galet bra måste jag säga. Jag ska ha navelpiercing och jag sa bada i sommar! Så tänkte jag när det var som värst och de funka ;) Fortsätt så!

Nu blir det plugg!

Puss


NattiNatti

Nu är det sängdags! :)

Ska försöka att lägga mig i sängen innan halvtio varje kväll så jag vet att jag får sova ut ordentligt. Så jag kanske slipper den här huvudvärken jag har haft i fyra veckor nu..

Godnatt på er!

dööööd

Känner mig helt död i benen.. tränade på crosstrainern idag, 30 minuter runt 20.25 kmi timmen och förlorade 311 kalorier! Känner mig duktig! Har bestämt att jag ska förlora minst 300 kalorier när jag tränar varje gång. Det vart 11 km ungifär. Det är kul att träna nu tycker jag, stannade inte en enda gång heller. Vilket jag gjorde när jag cyklade -.- dötrist haha. Taggad till tusen nu verkligen. Jag ska ha den där navelpiercingen, kunna ha lite tajtare tröjor, kunna ha linnen utan att skämmas över mina armar,kunna ha kortbyxor utan att skämmas över mina breda vader och lår.. Jag är påväg dit nuuu! :D

Snart så ska jag ringa till älsklingen, och då ska han få förhöra mig på mina engelska glosor som jag har tills i morgon och mina 21 ord jag ska kunna till tisdag.. :/ acklamation..proposition..remiss.. och många mera konstiga ord. Men det ska gå bra :)

Yääy, jag ska berätta om min idé som jag har klurat på.. Vet inte om jag har sagt något om det i bloggen? Men jag ska börja göra smycken :) Älskar ju smycken. Så fick idén att börja göra egna. Så efter jul ska jag börja beställa hem matrial och sånt. Ska börja att ge bort i present till folk, sen kanske börja sälja. Har ganska mkt idéer runt det här, hoppas bara allt går som det ska.


Nu är det första advent

Yes, första advent idag. Myspys, snart är det julafton. Längtar som en tok. I år har jag mer julkänsla äv nad jag har haft på HUR länge som  helst, fattar inte varför men det är ju bara bra. Det enda som fattas nu är snön.. det är liksom slutet av november och plusgrader? Hallååå?!

I helgen har jag vart med älsklingen, i går så var jag, martin och syster ner på stan och köpte julklappar. Jag köpte bara åt mami. Men i morgon efter skolan funderar jag på att köpa åt mormor och Kristina. Åt martin vet jag inte än :/ Men kommer la på något snart.
När vi kom hem ifrån stan igår så pluggade jag i en timme med hjälp av älskling, det gick fan bättre än när jag pluggar själv. Min vecka är full med prov :/

Måndag: Glosor på engelskan - dock inte så jobbigt.
Tisdag: Nationellt prov i engelska och Prov i Konferens och Reception
Onsdag: Prov i småföretagande
Torsdag: Inget
Fredag: Prov i Arbetsmiljö och säkerhet


och skolan fattar inte varför man blir skoltrött..



Nu är jag duktig för jag håller på att städa mitt rum, tvättar och ska snart börja plugga.

Puss


Mogen bild :)


Går inge vidare

Pluggandet går inte så bra, koncentrerar mig på så mycket annat. Har så mycket att plugga in tills på tisdag men ändå känner jag mig inte stressad? Det är iof bra, men.. Lite stressad måste man ju vara annars blir man ju så slapp och då lär man sig ju ingenting. Sugen på kaffe är jag också.. Hoppas mamma och jag dricker kaffe lite senare, mums. Kanske en lussebulle till? 

I morgon kommer älsklingen hit, och då blir det mys. Kristina har redan bestämt att vi ska käka chips och dipp haha. Det är riktigt gott, speciellt med vitlök, mums.

Nu blir det till att kolla om mamma och kristina vill fika!


Träningen klar för idag!

Nu har jag tränat i 15 minuter, och det känns riktigt bra. I morgon blir det lika länge. Nästa vecka ökar jag nog med 5 minuter till.
Nu blir det duschen, plugga lite,ringa älskling och kolla tv. Sova tidigt ikväll, för i morgon ska jag upp klockan 06.10 inge sovmorgon då inte ;)

Puss


Så sur jag blir

Gad, min lärare ljuger också. Hon som jag pratade om igår. Hon sa att hon hade sett mig i tisdags men att jag bara hade gått ifrån. Men vi hade inte pratat med varann. Så idag så berättar Lena att bitterfittan hade sagt till henne att hon hade sagt till mig ( då när vi träffades i tisdags enligt henne ) att vi hade lektion. Shit?! Hur fan kan man säga sådär. Då borde hon ha sett Emma också men det gjorde hon inte. Jag vart så jävla arg. Alla ba men va inte det,  de är synd om henne för hon har haft cancer och bla bla bla.. visst det är synd om henne, det tycker jag med. Men för de ska man väl inte få bete sej som man vill? Mår man dåligt över det så är man hemma ist för att gå runt i skolan och bete sej som en jävla fitta.

Och sen hade jag tydligen 28% frånvaro för att jag har varit sjuk i tre dagar. Då måste man ha intyg ifrån doktorn.. Så dom menar att man ska dit varje gång man är hemma ifrån skolan 2-3 dagar och varit förskyld? .. ibland förstår man ite hur dom tänker.

Första träningen

Godmorgon på er!

Nu har jag vaknat, klätt på mig och sminkat mig litegrann. Det är ganska så lugn dag idag så var inte så noga med varken kläder eller smink. Det blir leggings, långt linne och en kofta. Sminket vart bara mascara.
Jag har ganska så lång sovmorgon idag, kunde sova tills nu  men icke haha. Vaknar och kan inte somna om :/ Men ialla fall, idag på idrotten som även är min första lektion ska vi ha masssage.. så härligt! Efter det kommer jag inte riktigt ihåg vad vi har, haha som vanligt. Men slutar 14.15 idag, så blir inte så lång dag idag heller. När ja kommer hem så ska jag PLUGGA och sen träna.

Igår fick jag crosstrainern av mamma och lasse! Tack så mycket! Jag älskar den! Tränade första gången på den igår, och jag höll på i 10 minuter och då svettades jag lika mkt som när jag hade cyklat i 30 minuter! Det kallar jag kanon. För om jag inte svettas som en gris när jag har tränat så känns de inte som om att jag har tränat. Sen måste jag ha träningsvärk dagen efter också, men det har jag inte.. Får köra hårdare ikväll! :) Den är jävligt stor måste jag säga ;o den står mitt i rummet! haha.

 

Den ser nästan ut så :)

 

 


Nu är det sängdags!

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa min bok som jag har fått ut av skolan som ska vara utläst nästa onsdag. Högläsaren heter den, verkar vara helt okej!

Skriver kanske någon rad i morgon innan jag drar till the school.

Puss!

Taizé i sommar!

Jag är så himla glad just nu, ska åka till Taizé som ligger i Frankrike. Var där för två år sedan, och det var så underbart. Det är ett kloster, men det är inte så hårt som det låter. Man går inte i svart och fit klänning och är tysta. haha. Verkligen inte. På morgonen så går man först och äter frukost, baugette, smör och choklad får man varje morgon ( iaf när jag var där sist) efter det så finns det olika aktiviteter man kan göra, städa, pyssla osv. Då träffar man folk från hela världen. Det kan vara från finland, thailand, spanien, grekland osv. Man pratar alltså bara engelska med varann. Efter det så är det bön, man sitter i kyrkan och ber till gud i 45 minuter. hah nej så illa är det inte. Man sjunger mest bara. Det är så hima fint att bara sitta där och lyssna på alla som sjunger. Efter det så är det städning, man går i grupper då och städar på olika ställen runt där. Det är jättefint! Sen är det lunch och det äter jag inte , inte heller middagen för det mesta. Det är antingen linser.. eller så äre något annat mojs. haha. På kvällarna är det ROLIGAST! Då sjunger man och dansar hela natten, varje natt. Vi sa efter två kvällar att vi sa nog gå och lägga oss och så i tid nu  ikväll.. men det blev inte så nån kväll. Kommer ihåg att vi fick lära oss någon dans och ramsa där och kan den nu med! Gaad, det ska bli så kul!

Bilderna är tagna från google.





Skolan igen

sitter och har konferens och reception med min älskade lärare margarehta markström.. INTE haha hatar henne. Det vart lite bråk idag med henne. För igår så var hon på läkarbesök och hon skulle vara borta hela dagen sa Lena till oss så alla åkte hem. Och nu idag så får vi skäll av maggan för att vi inte kom dit. och då sa vi så som lena sa till oss. Maggan tyckte att allting var vårat fel? jag ba det är det väl fan itne, så kan du ju inte säga och bla bla bla.. hon ba jag vart så besviken så tragiskt då svara jag. och nu på lektionen så skulle eve säga nånting så typ avbröt maggan hela tiden jag b: MEN VA TYST DÅ OCH LYSSNA! haha sen var det ingen mera disskussion om den saken.

Men iaf, annars har det varit lugn dag i dag. Slutar om ca 20 minuter! :) Hoppas att mamma köpte crosstrainern idag(A) hihi. Ikväll blir det GQ, vi ska få reda på en rolig sak.. Hoppas på TAIZÈ! Började nästan gråta när jag läste smset från sissi när hon skrev så. längtar tillbaka så mkt :) helt underbart!

Nu ska jag kila

Herrå!

I skolan

Sitter i skolan och har personlig service och sen slutar jag! Vart en lång dag, trodde att jag skulle komma hem fem idag så det var skönt. Våran lärare som vi skulle ha två gånger i dag är inte här och då har vi bara en lektion. Hoppas på att vi inte har provet i morgon? För hon skulle ha den sista genomgången idag.

Men men!
När jag kommer hem så ska jag nog plugga lite engelska och lite sånt och kanske går en promenad.
Just ja, mamma har mejlat till en om en crosstrainern och ska ringa den idag! Hoppas den är kvar... :)

Nu ska jag jobba med det sista sen dra. Hörs senare.

Puss och kram

Känner mig så lycklig!

Allting går så himla bra för mig just nu, jag trivs bra i skolan, går bra med allting i skolan trots att jag skolkade en heldel i början men har tagit igen allting nu plus lite till. Jag blir eventuellt klar med matten nu innan jul, så då har jag extra sovmorgon varje morgon till skolan. Jag har ingen engelska då heller nästa termin. Känner att jag verkligen satsar på skolan nu. Jag är taggad på träning som jag ALDRIG varit förut, inte så här mycket ialla fall så så fort jag har fått tag i en crosstrainer så ska jag börja för just nu är jag förkyld och börjar jag med träning nu så bli rjag väl förkyld igen och tappar gnistan totalt och det vill jag inte.
Vi har eventuellt prov på onsdag men jag är inte stressad eller något för de, tar det bara lugnt. För nu koncentrerar jag mig mera på lektioner vilket resulterar i att jag kommer ihåg mycket mera och inte behöver plugga! sååååå himla overhappy ;D

Vänner, familj och kärleken  är på topp också! Ni är så fina allihopa, så underbara tack att ni finns där. Speciellt tack till min familj och Martin, min största kärlek <3


Puss en LYCKLIG mikaela!

Nu blir det duschen!

Har mejlat till lite olika idag igen om crosstrainern vill verkligen ha en sån!

Dusch, ringa älskling, tv och sen SOVA.

Skriver kanske en rad eller två sen.


Kitty är -g-a-l-e-n-

Natti Natti sötnosar!

Nu är det dags att soooova, jag har nydligen plattat håret och lite sånt. Kom hem ifrån älsklingen idag, skönt med en lugn helg eftersom att vi inte mår så bra :/ men det blir bättre och bättre så mot skolan i morgon! Från och med i morgon ska jag satsa på matten så jag kanske hinner klart med den innan jul(!) WOHOW säger jag bara.



Osminkad, ofixad och redo för att sova!

Svar på sandras fråga vad det är med den läskiga bussen. Det är så att jag har typ lite fobi att kliva på en fullsatt buss, tror att jag har sagt det till dig förut men du kanske glömt! :) Men nu så är det mycket bättre. :)

mot kinarestaurang

Idag fyller mamma år och vi ska ut och äta på Kinarestaurang! :) Ska bli riktigt mums.



Lockar i håret och min favvoklänning! :)

I morgon blir det att åka till skolan, sen kommer älsklingen till mig. EN SAK TILL i morgon sa jag ta bussen som jag aldrig ha vågat ta tidigare. Men kan det nu tack vare älsklingen <3

Nu blir det att STORstäda.

Ska ta bort allting som jag ändå aldrig tittar på eller använder!


Lugn dag hemma

Jappjapp, det blir en lugn dag hemma idag. Tänkte slå in paket till mamma som jag och älsklingen köpte i fredags för hon fyller år i morgon!

Jag förstår inte varför jag inte sover längre när jag får det? Vaknade vid nio :/ tänk va skönt det hade varit och sovit till  halvelva... härligt. Men hade väl fått den sömn jag behövde. Så idag ska jag bara ta det lugnt, tänkte skriva lite på en engelska grej. På fredag i skolan så har vi nationelltprov i det också. Usch, får se hur det går. Annars idag så ska jag väl inte göra så mycket. Men uppdaterar mera under dagen!

Puss



<3

Pratar med älsklingen

och så kollar jag på lite bilder på min dator. Här kommer lite!















Då har man gått och blivit sjuk

Så är det när man inte kan låta bli att pussa sin hostiga älskade! Men det gör ingenting, det är ju så mysigt. Jag skrev i mitt förra inlägg att jag  vaknade upp med snor i ansiktet, inte lika mysigt. Min förkylning vart värre när jag kom till skolan och hade lektion. Jag nös och nös hela tiden, så huvudet snurra! och samtidigt så skrattade jag för det var så flumigt alltihopa. Så jag åkte hem så jag var hemma vid klockan ett, sen gick jag och sov till klockan fyra. Låg och myste med Kitty som har kastrerat sig vilket jag inte har skrivit här kom jag på. Förra torsdagen så kastrerades hon, och det var väldans tur. Hon hade kattunge i magen det visste vi, men vi trodde hon hade flera för det kändes så stort. Men vi fick reda på att det var en kattunge som var jättestor, den va som om att den hade vuxit i flera  veckor liksom. Så om kitty hade försökt att föda ut den så hade hon och kattungen dött. Så det var ju himla tur att vi gjorde det i rätt tid. Jag hade fan gått under annars. Älskade kitty! <3



Ser ni min röda näsa...

snor i ansiktet

så vaknade jag två gångeri natt.. jag nyser så snoret sprutar alltså ;o FYFAN VA ÄCKLIGT xD Börjar iaf bli riktigt sjuk.. blää

Nu snart så ska jag gå till bussen, hade lite sovmorgon idag sköönt.

Idag har jag min klänning från vero modamoch halsbandetjag fick därifrån :)




Sorrysorry

Nu skriver jag rebecka! ;P

Har varit dålig på att uppdatera i bloggen nu ett bra tag, men jag vet aldrig vad jag ska skriva och känns inte bra när man bara skriver om sig själv hela tiden.. Men men.

I helgen var jag med älsklingen, i fredags åt vi på kinarestaurang! MUMS :)Sen var vi  hemma hos mig till i går,åkte hem till honom och sov där tills idag. Riktigt långmyshelg! <3
Såg även filmen Så som i himlen, shit vilken underbar film det var men ändå hemsk. Den rekomenderar jag verkligen.

Idag så slutade jag skolan ganska så tidigt vilket var skönt, eftersom jag var jävligt trött. Så nu har jag suttit och pluggat lite, har skrivit in en liten inlämning till idrotten och ska snart börja med engelskan. Känns skönt att få allt gjort.


Coton de Tuléar

Sån här vill jag ha! Nu vet du älskling (A) <3


Godmorgon!

Idag är det tisdag and I have sovmorgon! :) Snart ska jag platta till håret litegrann, sminka mig och klä på mig. Idag blir det legging, en kjol, linne och en lång kofta!

Nu måste jag kila, vart inte så långt inlägg men det brukar det ju aldrig bli.

Puss


yes!

Nu har mami också fått handledartillståndet! Nu kan jag ut och övningsköra :)

fixat naglarna har jag med gjort, men nu är det sängdags.



Inte världens bästa bild men:) Godnatt!

okey?

Jag tror att de flesta har läst bloggen kissie? Satt och läste nu, asso den bruden är ju helt sjuk i huvet.





Hallå vad tänker hon med egentligen?

"2 separata ben och dom ska inte nuddas vid varann när man går! Samma sak kommer till magen när man sätter sig ner, viket det ihop sej så är man fet"

Snälla? och sen när hon klagar på att blondinbella har tjocka armar, och att hon säger att man ska tänka på sitt inre. Tror att Kissie är lite avundsjuk på bella och måste klaga lite ;)
Nästan hur smal man än är så blir det lite bulligt på magen ialla fall.

Första dagen i skolan efter en månad

Det kändes helt okej att komma tillbaka till skolan idag faktiskt. Det var ganska så slappt hela dagen, fick tillbaka prov på lektionen och jag hade klarat alla hade till och med chans att få VG i ett ämne. Jag brukar inte vilja satsa på mera än G, men med Lenas lektionervill jag det för jag älskar hennes lektioner för det mesta. Hon förklarar så bra och allt, henne har jag i Inköp och varuhantering, och så är det personlig service.

Nu ska jag ta något att äta är jättehungrig! Fick ont i magen av maten i skolan också ;s

Skriver senare!

puss



Nu har jag beställt hem bilder! de kommer antingen i morgon eller på onsdag :)


jobb jobb jobb

Nu har jag suttit och sökt lite jobb, gick väl ganska så bra. Bättre än jag trodde ialla fall. Nu får man väl se om man får nå svar! :) Jag struntar i vilket jobb det är, om jag så blir gatusopare. Bara jag får pengar. Jag förstår inte dom som tackar nej till såna jobb, speciellt nu när det är så jävla svårt att få tag i jobb. Ni ska vara glada för det ni får. Så tycker jag iaf! :D


Tjenahejsan på er!

Dålig update idag, i know.

Jag har bara tvättat,  tvättat och tvättat idag! Duktigt gjort måste jag säga. Så nu är alla mina kläder reda (!) amaziiiing. Jag hade tänkt att läsa lite i körkortsboken men skjuter upp det hela tiden haha.

I morgon börjar skolan igen, har varit så himla skönt att slippa skolan. Läxor, lärarna och värdelösa lektioner. Men i morgon så börjar dom igen. Under tiden jag har varit på Vero Moda så har jag mognat ännu mera, ialla fall som det känns. Känner mig starkare inombords också. Och det är jag bara glad över! 

 

med dig är jag lycklig


nattuggla

Jag vart pigg nu när jag tänkte gå och sova. SÅ typiskt, jag som verkligen behöver sova nu. Men om jag får städa lite, blogga och surfa nån halvtimme till så blir jag nog trött. Har laddat upp bilder som jag ska ha lagt upp på min blogg för några dagar sen men har inte haft ork, lust eller tid. Men nu! :)

Skrev förut att jag fick en morgonrock av Lasse, tack så mycket. Här kommer en bild på den :)



Plommonfärgad, den är sååå himla skön älskar den.

Och så tog jag kort på mitt körkortstillstånd! Längtar tills mamma får sitt så vi får ut och köra :D


Dödstrött

Måste verkligen gå och lägga mig i tid.. och SOVA. Har så svårt att sova om nätterna nu, så sover kanske 6 timmar per natt och det är inte bra :/ måste ova minst 8-9 timmar för att bli normal haha.  Men det ordnar sej. Nu har jag kommit hem ifrån Natta, har varit där i dag, riktigt kul var det att träffas och prata litegrann och så. Tog även lite kort.

Imorgon är det Fars-dag och då kommer Lasse att komma hit! Om han orkar, för han har blivit jättesjuk sa mamma. Men vi hoppas på det bästa såklart.

Jag har fått mitt körkortstillstånd nu!!!! Nu väntar vi bara på att mamma också ska få, och då blir det att tuta och köra :D

Natti natt på er!


Tack Lasse!

Lasse kom hit idag! Jag och Kristina fick en varsin morgonrock, sååå mysigt tyg är det. Så den här kommer jag verkligen att använda, varje dag och varje morgon.

Nu är jag inne på sista veckan på min APU, vilket känns jätte tråkigt. Vill inte tillbaka till skolan.. blä. I don't like it. Men har lovat mig själv att göra mitt bästa med allting! Så kom igen! :D

Det är dags för mig att sova nu, ska upp åtta i morgon så måste vara pigg och glad.

Godnatt puss


RSS 2.0