Depp

Jag har varit depp nu i flera dagar, men så fort jag får gråta lite känns det bättre! Och ikväll kommer min älskling så ska prata med honom om lite jobbiga saker som jag tänker på och lite sånt så de blir bättre. Men mycket av deppigheterna är ju också de jävla hormonerna!

Jag gjorde ett prov idag, och det kändes riktigt JÄKLA bra! :)


Underbart

Jag vart klar med min uppsats idag, och har gjort ett prov. Nu är det bara 3 saker kvar att göra sen kan jag slappna av! Sen får jag SOMMARLOV.

Känner på mig att denna sommar kommer bli underbar!<3

Klar med uppsatsen i morgon

Yes, i morgon åker jag tidigt till skolan och jobbar med uppsatsen så den blir klar. HELT klar. Jag frågade min lärare de jag ville ha reda på igår så nu känns allting bra inför den iaf.

Nu ligger min kära pojkvän och sover gott, hoppas han blir frisk snart! Puss på dig hjärtat! <3

Godnatt!

Gräsklippningen är FÄRDIG

Nu är gräsklippningen klar, och det var såå fint! Nu väntar duschen och pluggandet.

Puss


Vaknat på rätt sida

Känner mig på TOPP idag, är glad och positiv till allt. Ska snart börja plugga i nån timme kanske mera, och sen ut och klippa gräset. Det får nog bli mera pluggade efter det för jag SKA klara provet i morgon så är det bara.

Såå, vi hörs sen! :)

Dålig uppdatering i dag också

Förlåt för det, men har haft så mycket att göra idag och sen har jag inte haft någon ork att sitta vid datorn.

Idag åkte jag till skolan och vi hade kurs i HRL, det gick riktigt bra så nu kan jag rädda liv! Det var kul också att lära sej. Annars så har jag inte gjort så mycket på lektionerna, jag har mest pratat med lärare eftersom att jag har varit sjuk nu ett tag. Fick reda på att jag hade ett till omprov som jag inte visste om :/ Men ett har jag fixat idag! Så nu har jag två omprov kvar, och två "vanliga" och så uppsatsen om landet. Just nu känns det faktiskt som om att jag har alltid under kontroll, och det är helt underbart. I morgon är jag ledig, och då blir det plugg nästan hela dagen ska kunna ALLA frågor och ska ha läst igenom alla kapitel minst 4 gånger. De är mitt mål, och lite mera. ;) Ska även klippa gräsmattan ( vet att jag är sjuk men jag blir sjukare av att se gräset växa mer och mer.. ) så det blir fint till helgen och allt!

Jag har bestämt att jag ska bli bättre på att ta kort och ladda upp här på bloggen! Det börjar i morgon! Men nu måste jag sova för jag är dödstrött, önskar bara att Martin vore här så jag kunde somna i en varm famn.. :)

Godnatt på er!




Martin, jag älskar dig! <3

?

Är de bara vår skola som inte får dricka på deras student?


Godnatt

Hoppas ni sover gott! Jag ska upp till skolan i morgonbitti och fixa en sak och sen åker jag nog hem. Hörs då! Puss

Såå gulligt!

Det är inte bara naturen som lockar mig att bo på landet.. utan alla djuren också! Idag såg jag mamma och kristina ett rådjur och lille bebisen! Sååå söt, gräset va så högt att man bara såg den när den hoppade fram! :')


Deppig

Jag blir alltid så deppig när jag är hemma och är sjuk. Mamma säger att det är för att immunförsvaret sänks, och hon har säkert rätt. Kommer efter i skolan gör jag, men gör mitt allt för att jag inte ska göra det  hemma utan jag pluggar och så hemma så gott som jag kan så jag klarar proven och så där. Nu när det bara är 3 veckor kvar liksom, sen får jag äntligen sommarlov! Längtar så jag dör. Även fast jag ska jobba och så, men är ändå fri i från skolan, inge arbeten osv.

Har precis varit ute och pumpat min cykel, så nu är det bara att hojja på! :)


Underbar helg!

Jag har haft en underbar helg hos älsklingen fastän jag har varit sjuk. I fredags så käkade jag ute med några ifrån klassen, det var riktigt mysigt. Fick även paket då, fick två jättefina muggar, ett superfint halsband och så bodylotion, bodybutter och bodyscrub som jag bara älskar och det var från mitt favvo märke. Tack så jättemycket alla! <3

När jag kom hem till Älsklingen på fredagen så gjorde vi inte så mycket, eller jag kommer inte ihåg riktigt vad vi gjorde. Men i lördags så var vi mest ute, kollade på korna - jag älskar korna! de ska få kalvar snart.. hihii! Det var en riktigt varm dag, så vi spelade lite kubb. Men jag skulle inte ha varit ute så mycket för allt vart värre med min förkylning och de, men öronen är bra nu. Den dagen gjorde vi inte så mycket mera, eller vi städade också fixade inför söndagen då det var konfirmation. Men de va inte lika fint väder, de öste ner regn hela dagen! Men det var lyckat ändå, Johanna som konfimerade sig fick ett armband av mig och Martin, bismarklänk eller hur det stavas och hon vart jätteglad. Det vart kalas efter kyrkan, det bjöds på potatis, kött, sås, grönsaker och ett jättegott bröd och sedan vart det tårta.

Det var min helg det!

Idag är jag  hemma, ska skriva mycket idag!

Puss

Älska kor!

Sitter hos älsklingen och är sjuk, vaknade vid åtta och kunde inte andas så bra så vi gick upp - min älskling är bäst! <3
Nu har vi precis käkat frukost, känner mig lite bättre med andningen men det är bara för att jag är så snorig och hostig, snart ska vi ut och kolla på kossorna så jag blir gladare! :D Om någon vecka ska de ha söta små kalvar, hihi :)

Vi ska åka till Heby lite senare och köpa lite tills i morgon, sen ska vi kolla på hockey! Det är Sverige - Tjeckien som spelar! :)

Ha de bra så kanske vi hörs senare. :) Puss

En ganska så gammal bild på mig, :)


Sitter i skolan

Godmorgon på er!

Jag hann inte skriva något innan jag åkte till skolan i morse, så jag uppdaterar lite nu. Just nu så sitter jag och arbetar klart med min lilla miniuppsats som ska in idag om jag kan bli klar, jäkligt skönt. Sedan ska jag jobba lite med mitt land, frankrike.

Fick reda på när jag kom till skolan att vi har inte den första lektionen så har värsta håltimmen, men det gör inget ju mera kan jag jobba.

Igår kväll så kunde jag inte sova, somnade vid ett tror jag  men ändå är jag inte trött idag? Good good, men jag är sjuk fortfarande men vill inte vara hemma och missa saker i skolan hatar att göra det.


Åska

Martin smsade nyss att de åskar hos honom och det är bara knappt en mil mellan oss, SNÄLLA KOM INTE HIT ÅSKAN! Jag hatar åska :(


Sjukling

Fick öroninflammation över natten, men det har spruckit redan så kanske är över tills i morgon! Så det vart inga presenter köpta idag, men i morgon om jag kommer att åka in till stan så kommer det bli så! :)

Satt och kollade på Biggest Looser nyss, snacka om peppad man blir av att se nrä de går ner i vikt, klarar dom de så klarar jag det! Jag är så sjukt taggad nu till sommaren att cykla varje dag, promenera osv. Nu jävlar är det dags! :D Sommar 2010 ska bli den bästa sommaren.



bild från google

Bjuder på oss själva

Innan jag går och lägger mig måste jag visa URsnygga bilder på mig och kitty, som jag har sagt tidigare vi gillar att bjuda på oss själva - humor kallas det! Titta och njut! :)








Shopping i morrn...

..men inte åt mig! nej nej, nu är de födelsedagspresent, morsdagspresent, konfermationspresent och studentpresent som ska inhandlas! Jäklar vad pengarna kommer att gå åt, men jag älskar att handla presenter åt alla, iaf när jag vet vad jag ska köpa! :) Vet vad jag ska köpa till Johanna som konferimerar sig, till mamma, och födelsedagsbarnet Karin! Men åt min älskling som tar studenten är jag fortfarande lite osäker på :/ men jag kommer nog på något i morgon! :)


Vatten

Jag har tänkt på en sak, varför är vatten bara gott ibland och ibland så smakar det verkligen blä? För så är det inte med något annat man dricker bara vatten. Någon mer som har tänkt på det? För även fast jag inte är sugen på t ex, cola, fanta, jucie eller något annat är de gott även fast jag inte är törstig.


lämna in

Måste lämna in min dator för den slår av när den liksom har lust till det. Ska passa på under den tiden då jag är i Frankrike hade jag tänkt, sitter ändå inte så mycket vid datorn längre jag bloggar mest bara. Undra vad det är för fel? Jag tror att det är fläkten i datorn som inte fungerar för så var det sist med våran gamla dator.

men blubb, nu ska jag vila en stund!

Somrigt

Gjorde om min design igår, vart inte direkt så som jag ville ha det men lite somrigt iaf! 

Är hemma idag, vaknade kvart över sju och kunde inte sova så gick upp och käkade, fixade mig och lite sånt. Så nu ha rjag lagt mig i sängen igen för jag orkar inte gå runt och göra massa grejs som jag egentligen vill. Tänkte att jag iaf ska göra klart ett arbete idag som jag bara har en uppgift på kvar, sen skriva lite om Frankrike, ska göra klart kapitlet om Taizé så jag kommer vidare.

Idag börjar jag byta ut mina middagar med Naturdiet


Sjuk

Idag är jag sjuk, helt galet vad jag vill hitta på saker helt plötsligt när jag inte kan men så är de väll alltid. Men jag var i skolan idag, redovisade om mitt och en tills Konferensanläggning, men det var bara jag där och de gick alldeles utmärkt! Sedan hämtade mami mig och så åkte vi hem.

Innan redovisningen hade jag håltimmefrån kl. 10.00 till 12.25 då givk jag och shoppade, vart tre linnen och ett par tights. Självklart så köpte vi en mjukglass också som jag skickade bild på till älsklingen så han skulle bli lite frästad ;)

Guud, nu vill jag att Martin ska vara här och gosa med mig och ta hand om mig! <3


födelsedag i lite bilder





Har inte lagt in mina bilder ifrån kameran än, får se om de dyker upp.

MIN FÖDELSEDAG!

Idag fyller jag 19 år, om ett år blir jag 20. Shit va tiden går fort. Jag har inte fått några presenter av mamsen och papsen än, utan det blir i morgon när papsen är hemma. Men jag fick ett par jättefina ljuslyktor av älsklingen och en film. Av mormor fick jag pengar! :)

Ikväll blir det dunder, då firas jag av vänner då vi ska ut och fira, längtar så mycket!


in the school

sitter i skolan och gör klart mitt arbete i personaladministration, hoppas verkligen på att få det klart så de blir ett kort inlägg igen!
Idag är sista dagen på denna vecka och det är jävligt skönt, sovmorgon.. ! Himmel :D

Hörs senare!

puss

:)



haha vilken jävla min.. :)

Långa naglar igen

Gjorde nyss en nagelförlägning, krångel med att skriva när man inte är van haha. Men det ser så mycket finare ut om man har långa naglar! Jag biter inte längre på mina egna men de går tyvärr bara av och nu när jag ändå inte ska jobba på några veckor så kan jag lika gärna ha lite längre. :)

Ska gå och lägga mig nu, ska upp halvsju i morgon pigg och glad. ;)

godnatt puss

God Morgon!

Vaknade halvfem i morse av att min katt kräktes, jag tror att hon är sjuk för hon säger och gör ingenting. Hon brukar alltid jama eller något. Det var inte hårbollar hon fick upp, de va bara nån smet eller vad man säger. Tycker så synd om henne. :/

Jag ska väll klä på mig snart, men vad vet jag inte riktigt. Hoppas den här dagen går fort, för vill hem, plugga och sova på en gång. Längtar till torsdag då älsklingen kommer hit och till fredag då jag träffar tjejerna, sen på lördag kommer släkten och LASSE :D och på söndagen blir de bara luugnt.


Den 21 December 2008

21 december 2008, den lyckligaste dagen i mitt liv.

Martin, det ska alltid vara du och jag. Du är mitt allt, mitt liv och den jag alltid kommer att älska.

Tills döden skiljer oss åt. <3




Jag älskar dig Martin Per Anders Wikander <3


hmm, vad kan det vara tro?

Godmorgon!

Igår så glömde jag att jag skulle ha med mig lunch, men det är nog för att mami alltid gör ordning till mig. Men då ser jag jämt vad det är, men inte idag. Jag tror att det kan vara en baugette eller något, men inte helt säkert..



hahaha xD mitt öga ser helt konstigt ut!


Men iaf, jag kommer sola efter jobbet så de dröjer innan jag uppdaterar igen!

puss

Sängen nästa

Är så trött att jag skulle kunna somna ståendes! Så nu blir det att ringa älskling och säga godnatt, och sen soooova. Upp i morgon 07.20 och iväg att jobba.
Jag tror att jag åker och solar direkt efter jobbet i morgon, fick massor av tior av mamsen nyss!

Godnatt på er!

Tja!

kom hem från jobbet för inte så länge sen, har käkat lite mat och så. Det var riktigt tungt att jobba idag  men det har jag mig själv att skylla. Jag, älsklingen och Syrran kollade på Avatar igår kväll och den slutade tjugo i elva, kom inte i säng förens vi elva så somnade väll inte förens vid tjugo över elva och jag skulle upp sju?! Men filmen var ju så jävla bra så ville ju inte pausa heller. :) Men det gick bra ändå att jobba, var klar vid 4 med allt jag skulle göra även fast jag hade ett 12 timmarslista.
Hoppas att det blir lika lungt i morgon!

Jag känner verkligen att min kropp saknar godis.. känner mig så duktig att jag står ut och att jag äter mycke mycke mindre! :) Snart ska jag även börja ut och gå igen. peppar peppar!




Inte morgon redan

Gad, jag vill inte ha morgon redan! Men måste, måste plugga i skolan så alla arbeten blir klara. Men blää! Plus att jag har haft ont i min arm inatt, den armen jag tog ur min p-stav i. Ni får se bild här nedanför.

Men men, idag så blir nog det här den enda uppladdningen, för ikväll så kommer jag hem efter klockan 18, och då ska vi käka middag  och sen kolla på film och mysa med familjen. Sen ska jag upp och jobba i morgon så måste sova tidigt! :) Just so you know liksom!

Så ni får ha en bra dag idag, PUSS




kollaaaa, synd om mig :( jag vet att det är litet.. men de gör ont iaf :(




en vecka nästan

Om nästan en vecka fyller jag 19! :D

wihoooo!


Jag älskar dig




Du är mitt allt, Martin.


Hallojsan!

Kom precis från en härlig dusch! Ska snart smörja in mig med den nya citron bodylotion så jag luktar gott. Solade nämnligen solarium idag och efter det så luktar man så jävla illa. Men sa man va fin får man lida pin! ;)

Ikväll så blir det Q-avslutning i Harbo mucho mucho kulo. Det är 70-tals tema men jag hade lgömt bort så jag ska bara komma dit, vacker som jag är! ;) haha.
Asso blä jag vill inte plugga.. men ska vara glad ändå för vi slapp ALLA lektioner idag! :)

Jag är dålig på att ta kort nu för tiden men lovar att jag ska skärpa mig!

puss


God Morgon!

Jag förstår inte vad det är för fel, hur mycket jag än sover så är jag trött? Mamma sa att det kan vara för att jag inte äter godis, fikabröd som jag är van med och att kroppen söker sockret. Hoppas de går över snart vad det nu är!

Torsdag idag, betyder att det är fredag i morgon och då blir det mys med Martin och Syster. Idag så har vi idrott i skolan, vi ska gå promenix tror jag och det gillar jag. Undrar vad hon säger om vårat Fyrishovbesök förra veckan... :) haha! Vi skulle ha våran lektion där för att vi inte simmade när de andra gjorde de, men de va ingen vakt där som hade tid med oss så vi gjorde knappt något.. eller vi gick in på äventyrsabadet och hade SKITKUL!

Nu måste jag fix fix lite :) puss

 



Martin, jag älskar dig över allt annat. Du är mitt allt, mitt liv, jag kan inte leva utan dig.
Du är mitt hjärta. <3


Sköljmedel

Jag har hårförlägning och det tovar sig.. så sa mamma att det brukar funka med sköljmedel i vanligt hår och kanske funkar för mig, och jag tror att det gjorde det! Det tovar sig inte lika mycket än iaf, får se hur det blir en hel dag i morgon. Men det är ett tips också om man har statiskt hår, det funkar mot det. Aå det du gör är att först tvätta håret med schampoo och balsam som du brukar, sen har du i en hand full med sköljmedel och har i håret i någon minut och sen sköljer ut! Inte nog med att de funkar, de doftar juvligt!

En sak till innan jag ska sova måste jag berätta!
Jag har GODISFÖRBUD igen! Tills den dagen jag åker till Frankrike, och så är det GI metoden som gäller. Håll alla tummarna för mig nu, tack.

Tar kål på mig själv när jag söker bild på datorn.. plus att det har kommit ut nya chips tydligen.. men NEJ jag ska fan klara de här! Och ni som försöker att fresta mig, jävla dålig stil.


Konferens och Reception

Sitter nu i skolan på min lektion som heter Konferens och Reception. Vi ska göra en konferensanläggning ifrån grunden och det är faktiskt skitkul!

Jag har inte piggnat till något sen i morse :/ behövs kaffe!



inte utvilad

Godmorgon på er!

Inatt sov jag ca 8-9 timmar men känner mig inte ett dugg utvilad! Får se hur det blir i skolan, hoppas jag piggnar till. Får sova lite i bussen till stan. :)

Today, vet jag inte om det är så mycket som händer i skolan - inget vad jag har fått info om iaf. Efter skolan ska jag iaf ner på stan och shoppa lite smått!

Nu måste jag sticka, uppdaterar något idag i skolan!


Puss

Pain

Tog ju bort min p-stav idag. Det gick galant, MEN bedövningen hade inte hjälpt. Det gjorde oooont! Men det gick bra trots det. :) Nu är den borta!

Ikväll så har jag börjat skriva på min lilla rapport om när jag intervjuade min gamla handledare Anna på VeroModa som ska vara klar nästa onsdag, det gick bra faktiskt. Vissa dagar har man ju "skrivdag" eller vad man ska säga och vissa dagar går det inte alls att skriva något bra alls. Känner ni också så?
Hämtade även ut mitt pass och det gick på 5 minuter för var där när de öppnades. Haha de står verkligen Mikael Eriksson på min namnteckning.. men jag vart så stressad när jag skulle skriva så de vart bara fel. Aja de har ju både mina fingeravtryck och så ser de att det är jag på bilden!

Jag är superduper glad, för ni läsare har ökat mera! Tack att ni läser! :)


Nu ska jag lägga mig och läsa lite, och sen blir det sova. Men har sovmorgon sååååå jävla underbart skönt! Har inte haft de på ett bra tag nu :)

Puss och godnatt på er!



mys med kitty! :)

dags för skola igen då

Nu ska man iväg till skolan, men som tur är får man träffa älsklingen innan så man blir på bra humör! :) <3

Innan skolan ska jag hämta ut mitt pass som redan är klart, va där i torsdags och fixade det. Det kallar jag snabbt! SÅ nu är jag fullt redo att åka till Taizé.

Jag ska även ta bort min p-stav idag.. önska mig lycka till!

puss

Bilder

Tyvärr så vart det bara en bild på Valborg med Emilia och Oscar, men vet att Emilia har fler! ;)








plugg plugg

guud de e sååå mycket i skolan nu ! så blä

heeej!

Nu är det första maj och valborg är över, tyvärr. Hade det suuuuperbra och mysigt på valborg. Dagen började med att jag och Älsklingen åkte in till stan för att träffa Emilia och Oscar. Jag och Emilia överraskade dom med att bjuda dom på middag och ha en mysdag. Efter middagen så gick vi och satte oss på en park med filt, jag och emilia gick och köpte jordgubbar, cider, läsk och godis som vi satt och käkade och drack när vi mös med våra älsklingar! De va riktigt trevligt, och vi hade superkul! När det var slut så gick vi mot bussen, men så sa jag att vi skulle ha revanch i Bowling så de vart att vi gick in och spelade en timme vilket också var riktigt kul mycket skratt vart det den  dagen. På kvällen så åkte jag och martin till Gysinge, egentligen skulle emilia och oscar också med men de kunde tyvärr inte :/ Men där var det majbrasa och fyverkerier, snacka om mysigt att pussas när de smäller och är fin himmel hihi :D Bilder kommer kanske i morgon eller på måndag! :)

Nu ska jag sova, har jobbat hela dagen och även i morgon. Me like!

Puss och Godnatt

RSS 2.0