jag lever!

lite som har hänt:

Fick jobbet på Hotel Uppsala! Börjar jobba på måndag nästa vecka.
VG i idrott, det ämne som jag har hatat mest, men tycker om nu
Bara 1 1/2 år kvar i skolan
vart tillsammans med martin i 13 månader <3
Tränar varje dag, 40 min
Pengar rullar in! ( haha )
Längtar till praktiken
Ska till Frankrike i Sommar!

Så lite update ;)

Administraion

Sitter i skolan och har lektion, har fått mitt nya schema och jag slutar sent nästan alla dagar nu den här terminen. Men har sovmorgon fyra dagar av fem. Börjar tidigast klockan tio. Det är ju nice.

Men nu kan jag inte skriva mera!

Puss

22.17

Kollade på Spårlöst nyss, handlade om en tjej som hade blivit adopterad ifrån Polen när hon var liten. Hon letade efter sin bror, men fick både träffa sin bror och pappa. Det var väldigt sorligt och roligt. Hon kunde även språker så då vart det enklare när hon träffade dom och kunde prata med egna ord. Underbart var det att se ialla fall! Lycklig slut.

Nu ska jag sova, ska upp klockan 06.10 i morgon. Blir en god frukost! Det blir skivad mandarin, banan och äpple och så naturell yoghurt på det med linfrön. Låter de inte gott? :)

GodNatt på er!

Första kvällen jag kännt suget efter godis....!


Kitty i ett nötskal

Efter att min katt Kitty blev kastrerad så har hon blivit kattunge på nytt.. Hon har kommit på att hon har en svans. Så såhär sitter hon för de mesta på min låda i mitt rum när man ska kolla på henne. Eller så är hon i full gång med att jaga svansen. Men det som är ett plus är också att hon har blivit riktigt kelig av sig.





sax sax sax

Skulle göra nagelförlägning precis.. tur att jag inte hann limma fast naglarna har ingen sax! Får vänta tills mamma kommer hem så jag kan låna hennes vet inte vart den är -.-


God Morgon!

11 Januari idag, tiden går fort framåt. Det som är bra att en ny termin börjar i skolan är att då vet man att snart bli det vår! Så man slipper den här kylan och all snö. Vill ha värme och så grönt ute. Man behöver inte tjock jacka, tunga skor vantar osv. Ljusa mornar så man slipper typ nästan ramla för att man inte ser ute om man har glömt ficklampa eller något. Behjöver inte vara orolig att bussen åker förbi för att den inte ser en. osv osv osv.. Bara jag som längtar till vår/sommaren?

Nu ska jag käka lite frukost, sen ska jag tvätta och städa lite idag. Fixa med block och sånt till skolan i morgon också.

Pusshej!


Mätt och trött

Man blir alltid trött efter att man har ätit, åtminstonde jag. Köttgryta och så sallad till. Hade även i sånna dära gröna långa saker haha. Kommer aldig ihåg namnen på dom.

Idag så har jag inte gjort så jättemycket, har kollat lite på tv. Såg Biggest Looser, och så nå program som de gör om människorna så de får ny stil osv.

En dag kvar sen börjar allvaret, skolan. Det ska bli skönt att komma in i vardagen igen ialla fall. Nu har man ingen ordning på nånting känns de som. Går och lägger sej 1-2 och går upp vid elva latar sej om dagarna. Blir inge bra att ha det så i längden. Jag vill att det är fart, bestämda tider osv! :)

Yes!

Jag har som jag har sagt tidigare börjat tränat och inte äta godis eller fika. Det har redan gett resultat! 3 cm runt midjan på 9 dagar. Vart så himla glad när jag mätte mig i morse innan jag åt frukost. Nu vart jag ännu mera peppad!


10 Januari

Ojoj vad tiden går! Över en vecka har gått sen de nya året har börjat och jag måste säga att det har börjat väldigt bra. Kanske ännu bättre om jag får ett gott besked på torsdag. (hemlis tills jag fått svar)

Idag har jag kommit hem ifrån Martin, har varit där sen i onsdags. I torsdags så åkte vi in till stan för att handla litegrann. Fick min julklapp av älsklingen som var en mus, ville ha det till datorn så han ville att jag skulle få välja själv vilken jag ville ha. Vart riktigt nöjd! Vart en trådlös. Sen köpte jag krokar till örhängen och så nya hörlurar till min MP3.

Så nu ikväll så har jag kollat på tv med mamma, kriminalserie efter kriminalserie. Men först så klockan fem eller sex så var det en värsting till syster och den va sååå himla bra! Såg ettan förra veckan och den var också riktigt bra.

Men nu så är det dags för att sova, måste försöka att vända tillbaka dygnen till skolan börjar men det går inge vidare.. haha har sovit till tolv de här dagarna jag varit hos martin.

Godnatt!


-bild tagen av mig-

jag är ganska godissugen...

4 Januari

Börjar märkas på mitt humör tror jag att jag inte äter nå socker. Visst jag va ingen som åt godis och sånt varje dag förut, men känns ändå. Men ska inte ge upp alls! :)

Idag så har jag inte gjort så mycket alls, har varit hemma och tagit de lugnt. Har kollat på tv och så. Tränade på kvällen efter maten. Men i morgon blir det att tvätta och städa på rummet, tänkte även läsa lite i körkortsboken, så man kommer igång med det ordentligt snart.  :)

Nu blir det läggdags!


Inge mera godis, fika eller läsk!

Yes, mitt nya nyårslöfte har börjat. Det går hittills riktigt bra. Har inte börjat klättrat på väggarna än iaf, haha. Ska snart träna sen blir de dusch.
Ikväll så ska jag kolla på en jättebra film som är i två delar, den första delen var  igår så ska se slutet idag. Olycksfåglar heter den. Riktigt bra!

Nej, nu är de slut på latheter!

Hörs senar! puss

RSS 2.0